مهد فوتبال ورزقان (روستای سیه کلان) بازم قهرمان شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ورزقان،به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت مسابقات فوتبال با حضور هشت تیم در روستای دیزج صفرعلی بخش مرکزی ورزقان برگزار گردید که در نهایت تیم  قدرتمند روستای سیه کلان برای چندمین بار با اقتدار قهرمان شد و پرافتخارترین تیم شهرستان ملقب گرفت.

عادل رضایی ، بهرام محمدیان ، رامین سلطانی ، مهدی احمدی ، بهنام سلطانی از ستاره های درخشان این تیم بودند

تیم فوتبال تاکسی ارس، و دیزج صفرعلی به ترتیب مقام های  دوم و سوم را از آن خود کردند


 

 

برای مشاهده تصاویر بیشتر ادامه مطلب را ببینید

یک عکس قدیمی از جوانان روستای سیه کلان

از بینندگان مخترم ، اسم چهار نفر در عکس زیر را بگویید و یک شارژ 5 تومنی جایزه بگیرید

عکس هایی از بچه های روستای سیه کلان با مجری برنامه کندیمیز(بایرام)

سلفی های دیدنی



برای مشاهده عکس های بیشتر ادمه مطلب را ببینید...

ادامه مطلب

عکس هایی از طبیعت بهاری سیه کلان

 

 

در ادامه مطلب عکس های بیشتری ببینید ...

ادامه مطلب

سیه کلان سرزمین زیبایی ها

  به  وبلاگ روستاي سیه کلان تحت عنوان سیه کلان سرزمین زیبایی ها خوش آمدید
این وبلاگ توسط اینجانب جاوید کاظم پور که ساکن روستای سیه کلان می باشم  با هدف اطلاع‌رساني بين اهالي روستا و جمعيت مهاجر پراكنده در شهرهاي مختلف به خصوص تبریز، و نيز به منظور ايجاد جو دوستي و صميميت بين افراد، تقويت همكاري‌ و همفكري، تبليغ، حفظ و اشاعه فرهنگ رايج مردم روستاي سیه کلان و آشنا كردن مردم علاقمند به طبيعت با جاذبه‌هاي طبيعي بسيار زيباي اين روستا راه اندازی گرديده است .

بديهي است كه رسيدن به اهداف ذكر شده كاري است بسيار دشوار و جز با همياري و مساعدت شما مردم خوب اين روستا ميسر نيست. در هر كجاي ایران یا خارج از کشور كه هستيد، منتظر ارسال تصاوير، مطالب، حكايت‌ها و اخبار شما هستيم تا بتوانيم پايگاهي پربار و مفيد داشته باشيم.
اميدواريم با بهره‌گيري موثر از فناوري اطلاعات و ارتباطات، بتوانيم فاصله‌هايي كه به ناچار انسان‌ها را از هم دور مي‌سازند، كوتاه‌تر كنيم.

منتظر شما هستيم.



 

معدن مس سونگون امروزه با داشتن کارخانجات مختلف به یکی از عوامل اشتغالزایی و درآمدزایی مردم منطقه تبدیل شده است.

اهالی روستاهای اطراف معدن با توجه به مسافت نزدیک و نبود آب مورد نیاز برای کشاورزی در محل خود ،کار در معدن را  ترجیح می دهند به همین دلیل  افراد زیادی از این روستاها نسبت به جاهای دیگر در این معدن عظیم مشغول به کار هستند به همین منظور برای جابجایی کارکنان معدن از این روستاها سرویس های ایاب و ذهابی در قالب اتوبوس و مینی بوس منظور گردیده است که همه روزه باید مسیر طولانی و خسته کننده روستا به معدن و بالعکس را طی نمایند برای مثال کارکنان معدن ساکن روستای سیه کلان که یکی از نزدیکترین روستاها به معدن مس سونگون است باید مسیر 55 کیلومتری سیه کلان - ورزقان - سونگون را طی کنند تا به محل کار خود برسند این در حالی است که راه خاکی مسیر خط انتقال آب از سد ستارخان به معدن مس سونگون نزدیکترین مسیر برای کارکنان این روستاها می باشد که نیازمند توجه مسولان مربوطه و آسفالت ریزی این مسیر آماده می باشد تا اهالی روستاهای سیه کلان - آغبلاغ سفلی - کیقال - تخمدل - مسقران - جاجان - آقاباباسنگ - نهریق و ... به جای مسیر 1.5 ساعته از مسیر 10 دقیقه ای استفاده کنند.

قابل توضیح است که این جاده مورد نظر(سیه کلان-سونگون) نیاز به اعتبار کمی فقط برای آسفالت ریزی می باشدکه در مقابل درآمد کلان خاکی که از این منطقه خارج می شود مبلغ ناچیزی به حساب می آید.

تصاویر زیر گویای این موضوع می باشد:

برای مشاهده تصاویر بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید


ادامه مطلب

ریشه اسمی روستای سیه کلان واقعا از کجاست؟

قاراپاپاق یا قاراپاپاخ یکی از ایل‌های گروه قومی ترک‌های آذربایجان ساکن در استان های آذربایجان شرقی و غربی و برخی از نواحی همجوار در کشورهای همسایه نظیر جمهوری آذربایجان، گرجستان و ترکیه است. در سال ۱۲۴۰ ق. ایل قاراپاپاق از قفقاز به دشت پهناور سولدوز که امروزه نقده نام دارد وارد شد و در آن نشیمن گزید که بعدها به مناطقی از استان های همجوار نیز پراکنده شدند.

نام «قاراپاپاق» از زبان ترکی گرفته شده و به معنی «سیاه‌کلاه» است. بخشی از ایل قاراپاپاخلی لار یا (سیاه کلاهان) بعد از کوچ به مناطق خوش آب و هوای استان آذربایجان شرقی در شهرستان ورزقان در حاشیه جنگل های ارسباران سکونت یافتند.که این آبادی را امروزه به اسم سیه کلان می شناسند. که اسم این روستا هم از ایل قاراپاپاخ گرفته شده است.

قاراپاپاخ ( سیاه + کلاه ) یا قاراپاپاخلی لار ( سیاه + کلاهان) که به تدریج به سیه کلان که مخفف سیاه کلاهان هست رواج یافته است.

 

متن کامل و منابع در ادامه مطلب ...

معرفی روستای سیه کلان

 

سيه كلانيكى از روستاهاى شهرستان ارسباران واقع در استان آذربايجان شرقى، كه به دليل قرار گرفتن درحاشيه جنگل هاى ارسباران و مماس بودن با معدن عظيم مس سونگون همچنين با داشتن جاذبه هاى ديدنى و باستانى زياد از جمله ' آبشار حاج قربان دربندى ، محوطه يوخارى كت يرى ،قلعه جوق ،طبعيت زيبا و بكر ييلاق فاطى دره سى ، سد سيه كلان در(شرق روستا) و سد زرين كاب در(شمال) ، كتيبه سنگى مشهور به"اينك داشى"واقع درشمال غربی سيه كلان كه قدمت آن به هزاره سوم قبل از ميلاد برميگردد و ده ها مناظر ديگر ، سالانه هزاران گردشكر خارجى و داخلى را به خود جذب ميكند.و همچنين قراراست اين روستا باحضور مسئولين استانى به دهكده توريستى منطقه نامگذارى شود

تعداد صفحات : 1

صفحه قبل 1 صفحه بعد

دریافت کد پیج رنک گوگل