معرفی روستای کیقال

 

روستای کیقال از روستاهای شهرستان ورزقان واقع در استان آذربایجان شرقی که در فاصله 30 کیلومتری از مرکز شهرستان در منطقه کوهستانی واقع شده و دارای  400 تن سکنه با آب و هوایی زمستان های فوق العاده سرد و تابستان معتدل هست . اگر میخواهید از این روستا و جاهای گردشگری و تاریخی چون قلعه کیقال ، قالا داغی ، داش قاپی و ... دیدن فرمایید در فصل بهار خرداد ماه را انتخاب کنید مردم این روستا مردمی مهربان و فرهنگی هستند و درآمد آنها اکثرا از دامداری و کشاورزی هست همچنین در سفر به این روستا در میانه راه از جاهای دیدنی روستای توریستی سیه کلان نیز می توانید دیدن فرمایید که از مناطق گردشگری این روستا می توان به قلعه جوق سیه کلان، محوطه یوخاری کت ، سد آغبلاغ سیه کلان در شرق و سد زرین کاب در شمال ، ییلاق سرسبز فاطی دره سی (که مماس با جنگل های ارسباران قرار گرفته)، آبشار مرتفع حاج قربان دربندی ، بیزوغ داشی و ... نام برد.

 

 

 

کاروانسرای تاریخی و باستانی روستای لاله بجان

 

بقایای کاروانسرای لاله بجان مربوط به دوره صفوی است و در شهرستان ورزقان، بخش مرکزی، دهستان ازومدل شمالی، روستای لاله بجان واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۸۸۹۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهرستان ورزقان با داشتن جاذبه های گردشگری فراوان و آب و هوای مناسب، در روز طبیعت میهمان هزاران گردشگر از جاهای مختلف ایران بود.

تصاویر زیر از طبیعت زیبای اطراف قلعه جوشین و جوشین چایی روز شلوغ ورزقان را نشان می دهد

 

 

 

برگرفته از : صدای ورزقان

دریافت کد پیج رنک گوگل